marți, 1 decembrie 2009

de ziua ta,Romania mea

azi am fost la ziua Romaniei.m-am echipat cu steag si snur su rosu,galben si albastru,si-apoi am adaugat bucuria.
dar nu mi-a spus nimeni ca la ziua Romaniei vor fi doar batrani si copii,probabil adusi cu forta si ademeniti cu niste stegulete gratuite.si ei au venit echipati:batranii cu vorbe de duh si cu ceausescu in dorinte,copiii cu tipetele si urletele personale,cocalarii cu semintele-n dinti si glumele de prost gust tot acolo.
nimeni nu asculta ce se vorbea,cine vorbea,de ce vorbea.toata lumea era ocupata sa-si procure steguletul gratuit si sa discute ultimele noutati de la magazinul din colt,unde au adus pufuleti proaspeti.

eu am ascultat,m-am emotionat,am simtit ca e ziua tarii mele,pe care in ciuda multor factori care se impotrivesc,o iubesc si o admir.
da,imi iubesc Romania pentru ca e o tara minunata,cu un relief nemaipomenit,in care muntii si campia si marea si Dunarea se afla in deplina armonie.
da,este o tara minunata pentru ca aici s-au nascut Eminescu,Eliade,Creanga,Arghezi,Ionesco,Caragiale si multi altii care ne-au umplut bibliotecile cu esente tari si de neuitat.
da,o iubesc pentru ca asa lumea a cunoscut importante inventii prin Traian Vuia,Henri Coanda,Nicolae Paulescu,Nenitescu,Emil Racovita,George Emil Palade.
si da ii iubesc si pe romanii care au reusit sa faca auzit numele Romaniei si in late zari si sa faca ecoul sa rasune atata timp.Nadia,Hagi,Ilie Nastase,Lavinia Milosevici,Simona Amanar,Andreea Raducanu,Ivan Patzaichin,Gabi Szabo ne-au facut sa ne simtim mandri ca suntem romani.pacat ca am uitat..

poate par anormala ca vreau sa raman aici,tocmai pentru ca imi iubesc atat de mult tara.
uneori mi-e foarte greu s-o iubesc, pentru ca atatea cazuri de coruptie,hotie,oameni prosti,oameni inculti,plebe datorita careia involuam,episoade de furt,devin dezgustatoare.
dar ma gandesc ca au trecut atatea secole in care tara mea minunata asta a fost chinuita si asuprita,si apoi practic roasa de comunism,(iar rana asta nu stiu cand se va vindeca) si apoi trecuta printr-o serie de dezechilibre bruste si usturatoare.si cred ca in timp isi va reveni,daca vom fi mai multi sa o sustinem,asa cum am sustinut-o in momente atat de grele.asa ca raman sa sprijin Romania mea,pe care iubesc.

si mereu voi fi mandra ca sunt romanca

2 comentarii:

Anonim spunea...

in primul si-n primul rand, noi ne simtim "mandri" si "mandrii" romani se duc cu mic cu mare la balciul de ziua nationala. de fapt atat am avut de spus ca am auzit ca iti cenzurezi viuarii (!?).
in rest tine-o tot asa!
cu patima, dar nu la fel de profunda ca a ta,
admiratorul tau secret,
lasul anonim

pisica sefa spunea...

asa e.am gresit,am corectat.multumesc.
nu cenzurez nimic.accept criticile,dar nu si rautatile gratuite si absurde.
numai bine.